joi, 5 mai 2011

Mai există ceva gratis în Bucureşti?

Acum ceva timp stăteam cu amicii mei şi ne gândeam la ce mai e de făcut, fără bani sau ieftin, prin Bucureşti. După ce am analizat diverse site-uri şi ne-am stors creierul de amintiri, am realizat că există foarte puţine lucruri de făcut prin Bucureşti: plimbări prin oraş (pe jos, pe role, biciclete, sau alte mijloace de locomoţie), un pic de gimnastică prin parcuri, biblioteci (deşi sunt puţine) şi câte un eveniment, teatru, vernisaj pe ici-colo - ce-i drept mai răruţ că-i mai drăguţ - şi cam atât. Aceste câteva lucruri ar trebui să ne acopere, pe durata unui an, modul în care ne putem petrece timpul liber.
Văzând aceste lucruri, mi-am dat seama că românii o duc atât de bine încât nu mai vor nimic pe gratis, vorba aia: dacă nu e pe bani nu e bun. Uitându-mă în jurul meu la oamenii din oraş, mi-am dat seama că nu este aşa şi că o mare parte din bucureşteni stau acasă şi se "culturalizează" în faţa televizorului. Nu cumva omul din ziua de astăzi se închide într-o celula de beton de unde priveşte prin fereastra televizorului în realitate? Gândul acesta mă întristează şi ma face să văd că nu e nevoie de închisori pentru a-i tine închişi, doar de nişte programe "bune". Ar fi mult de discutat despre calitatea mass-mediei din ziua de astăzi, dar prefer să las asta pe seama analiştilor specializaţi în găsirea nodului din papură.
Din aceste motive mi-aş dori, dacă există bunăvoinţă, să împărtăşim orice activitate care să nu necesite consum de bani (sau costuri cât mai mici), doar de dragul ideii că oamenii fac pământul să se invărtă, nu banii.
Dacă ne organizăm eficient, odată cu venirea verii, punem şi în practică cea mai placută metodă de petrecere a timpului liber.
Concluzia finală, o adaptare după René Descartes: Gândim, deci existăm!

3 comentarii:

  1. Sunt o gramada de lucruri de vazut si facut in Bucuresti! E adevarat, foarte putine sunt gratis dar nu au fost niciodata prea multe gratis. Si la horele din sat se facea cheta pentru platit lautarii :) Spectacolele de orice fel s-au platit mereu. Ce cred ca a scazut insa este disponibiltatea omului de a plati pentru ceva imaterial, ce nu-i ramane lui in mana, ce nu-i stimuleaza decat mintea si sufletul si pe care nu poate sa-l arate celor din jur in deplina lui frumusete decat daca il tine vocabularul.
    Ca sa revenim la subiect: intotdeauna mi-am dorit sa se organizeze un "Race around Bucharest" :)Costurile sunt minime dar trebuie multa imaginatie si un premiu cat de mic ca sa nu alergi de nebun degeaba :)

    RăspundețiȘtergere
  2. parcari din belsug(slava D'lui),Mc Romana(daca ai shapshe' ani,fara griji si fara bani),RATB(daca vrei sa te risti:)) )Restul sunt din ciclu' "mi'e dpr de anii care au trecut si iubesc anii ce nu vor venii niciodata"...in rest,eu zic ca , sunt o gramada de lucruri de facut in Bucurestiu', asta mic, daca incercam sa fim ceva mai creativi.
    P.S. Live,love,laugh...if that doesn't work...raise ,aime ,fire!

    RăspundețiȘtergere
  3. trebuie sa admitem ca sunt aproimativ 2 milioane de locuitori in Bucuresti si nu cred ca ies din casa mai mult de 2 sute de mii zilnic majoritatea tinerilor prefera sa stea in casa in fata calculatoarelor jucan diferite jocuri de strategie sau comunicand prin messenger, putini dintre ei prefera sa isi imbunatateasca conditia fizica sau sa iasa la o distractie in diferite parcuri care sincer sa fiu ar trebui reamenajate conform tandardelor europene,.. Bucurestiul este o capitala europeana :) sa incercam sa o imbunatatim oameni buni ;)

    RăspundețiȘtergere